4 Modalitati de a creste radical abonarile la email

4 Modalitati de a creste radical abonarile la email

   Atentie tuturor antreprenorilor de companii mici: Email Marketing-ul nu a murit. Email Marketing-ul inca exista, rezista bine si continua sa intreaca alte canale online existente de Marketing Digital. De fapt, dupa spusele strategistului in Marketing Digital si bloggerului Abrar Mohl Shafee, cu blogul sau Kissmetrics blog, „Email-ul este cel mai mare atu al tau!”

   Dar cum sa fie posibil asa ceva, avand in vedere ca mailurile primite nu contenesc din a ne incarca Inboxul, iar filtrele asigurate de furnizorii de email sunt din ce in ce mai eficiente? Ar parea ca eficacitatea Email-ului a avut un declin considerabil pana in acest moment. Cu toate acestea, conform expertilor, un program de Email Marketing bine pus la punct poate excede toate aceste dezavantaje si poate asigura o rentabilitate a investitiilor unicata, neintalnita in alte incercari de Marketing Digital.

   Conform paginii Campaign Monitor „Chiar si cu acest val nou de tehnologie, strategistii de marketing continua sa se intoarca la email. Motivul este evident: timp de 10 ani la rand, email-ul a fost si continua sa fie canalul care ofera cea mai mare rentabilitate a investitiilor pentru specialistii in marketing. La fiecare dolar consumat, Email Marketing-ul ofera 38$ ca rentabilitate a investitiilor.

   Firma de consultanta McKinsey & Company admite ca „Email-ul ramane o cale semnificant mai eficienta de a castiga clienti, in comparatie cu Social Media – aproape de 40 de ori mai eficienta decat Facebook si Twitter la un loc. Acest fapt este posibil deoarece 91% din consumatorii Statelor Unite inca folosesc email-ul zilnic, iar rata la care acestia realizeaza achizitii datorita mailurilor primite nu numai ca e estimata a fi de cel putin 3 ori mai mare ca cea de pe Social Media, dar valoarea medie a comenzilor e cu 17% mai mare.”

   Shafee afirma: „Construirea unei baze de adrese email este cheia realizarii unei prezente desavarsite in mediul online”. Dar un program de Email Marketing de succes necesita mult mai mult decat volum. Cheia unui program de Email Marketing de succes este o baza de adrese email de calitate superioara, in care destinatarii se angajeaza cu regularitate in afacere ca rezultat al primirii email-ului – iar pentru companiile bune la Email Marketing, destinatarii sunt nerabdatori sa primeasca emailuri.

   Dat fiind coplesitorul succes al email-ului fata de alte canale de marketing, sunt socat de lipsa de importanta pe care o aloca anteprenorii de companii mici acestei baze de adrese de email. Destul de des in intalnirile mele cu antreprenorii companiilor mici gasesc baza de adrese de email pe la sfarsitul listei lor de tentative de marketing, mai ales la companiile de constructii.

   Randy Fenton, directorul general al companiei BOLDFACE, mi-a admis in timpul unui interviu ca unele companii chiar se straduiesc sa realizeze o baza de adrese email deoarece „companiile se tem ca pornirea unei strategii de acumulare a emailurilor care ar fi prea agresiva ar putea sa reduca numarul de vizitatori ai unui website, ceea ce va avea ca efect pierderea unor potentiali consumatori.”

   „Fiind o companie de comert online, noi ne bazam in foarte mare masura pe Email Marketing,” afirma Fenton. „Unii oameni pur si simplu nu se vor abona, altii vor fi insultati ca am indraznit sa le solicitam acele informatii. Insa, cel mai probabil, ei nu reprezinta consumatorii nostri tinta sau nu vor achizitiona de la noi niciodata. Companiile inteligente stiu cum sa abordeze problema. Nicio companie nu va determina fiecare vizitator sa se aboneze. Insa aceia dintre ei care intr-adevar se aboneaza, sunt acei consumatori interesati de produsele oferite si, sa speram, la un moment dat vor si cumpara unul din aceste produse.”

   Cu toate acestea, Shafee ne avertizeaza ca „tehnica adoptata de noi de a solicita email-uri afecteaza cateodata experienta traita de utilizator. Cateodata o afecteaza atat de mult, incat utilizatorii decid sa ne paraseasca pagina.”

   Drept urmare, ar parea ca, in timp ce construirea bazei de adrese email este cruciala pentru succes, modalitatea in care emailurile sunt solicitate utilizatorilor face toata diferenta in a avea o lista puternica de clienti. Urmeaza in continuare cele 4 sfaturi care vor ajuta companiile mici sa dezvolte o strategie puternica in vederea savarsiriii unei baze de adrese email:

1. Realizeaza caseta opt-in de email cat mai vizibil cu putinta.

   Vizitatorii paginilor web dovedesc interesul lor intr-un produs sau serviciu prin timpul pe care il investesc studiind continutul paginii. In masura in care vizitatorilor le place ceea ce vad, acestia sunt mult mai deschisi sa se aboneze acelei pagini, atunci cand li se va solicita.

   O modalitate deosebita de a atrage noi abonati este prin plasarea de casete opt-in de email vizibile. O pagina cu un design foarte bun le asigura vizitatorilor oportunitati abundente de abonare prin completarea email-ului lor in casetele opt-in plasate strategic la nivelul fiecarei pagini. Cu cat numarul de casete opt-in este mai mare, cu atat probabilitatea ca un utilizator satisfacut sa fie convins sa se aboneze.

   Nu este nimic mai deranjant in vizitarea unei pagini web ca atunci cand esti in mod continuu intrerupt de solicitari de completare a email-ului. Exista tehnici pe care companiile le pot folosi pentru a pastra abonarea email in mintea utilizatorului, insa fara a-i intrerupe activitatea. Antreprenorii ar trebuie sa plasese casete opt-in in minim 3 locuri: in susul paginii, in bara laterala si in josul paginii. Plasarea casetelor opt-in in aceste locuri asigura faptul ca vizitatorului ii este continuu reamintit sa se aboneze in momente diverse ale interactiunii cu acesta.

   Cheia construirii unei baze de adrese email este realizarea unui proces cat mai usor si cat mai putin dureros cu putinta. Plasarea casetelor opt-in in susul, in bara laterala si in josul fiecarei pagini pastreaza ideea abonarii in mintea vizitatorului, ii elimina cititorului nevoia de a descoperi cum sa se aboneze si, totodata, nu interupe vizitatorul, datorita faptului ca aceste casete fac parte din designul paginii.

   Cu toate ca locurile recomandate pentru plasarea casetelor opt-in sunt destul de standard si simple, modalitatea sub care casetele sunt prezentate poate varia de la casete statice pana la casete opt-in dinamice plutitoare.

   De exemplu, cateva pagini web folosesc drept plugin casete opt-in statice, precum Conversion Insights’ Attention Grabber, pe cand altele folosesc casete opt-in plutitoare, precum Hello Bar. Companii precum OptinMonster aduc casetele opt-in la un cu totul alt nivel, cu optiuni precum slide-in, pop-uri intarziate, pana si casute opt-in care apar in momentul in care vizitatorul indica semne ca ar vrea sa paraseasca pagina.

   Regula de aur a casetelor opt-in este sa ofere optiunea de abonare cat mai des posibil, fara a coplesi, enerva sau distrage vizitatorul. Pastreaza totul cat mai simplu – continutul paginii trebuie sa capteze atentia, nu casetele opt-in.

2. Limiteaza informatia personala solicitata.

   Consumatorii sunt extrem de ezitanti in a oferi informatii personale, in special datorita cresterii plangerilor aparute in media, care semnaleaza dezvaluirea datelor personale oferite online. Solicitarea unei cantitati mult prea mari de informatii ar putea descuraja vizitatorii din a se abona.

   O caseta opt-in de email care restrange informatia solicitata strict la adresa de email si atat ar fi mult mai atragatoare pentru vizitatorii precauti. Intotdeauna va fi mai avantajos sa soliciti macar prenumele abonatului pentru a putea personaliza viitoarele campanii publicitare trimise via email, insa este mult mai bine sa soliciti doar adresa de email, evitand astfel riscul de a speria vizitatorul.

3. Vinde produsul tinand cont de dovada sociala.

   Nu se poate nimic compara cu dovada sociala atunci cand vine vorba de a stimula abonarile email. Proprietarii cluburilor creeaza acest tip de dovada sociala prin cozile de trecatori care se formeaza in fata cluburilor lor. „Daca coada este atat de lunga, inseamna ca acel loc este un loc bun in care te poti distra”, spun trecatorii in timp ce se aseaza la coada de la intrare.

   In mod similar, paginile web ar trebui sa se foloseasca de aceasta dovada sociala pentru a-i incuraja pe altii sa se aboneze. Dovada sociala poate fi stabilita prin dezvaluirea numarului crescut de abonati, postarea scrisorilor de recomandare, afisarea numarului impresionant de vizitatori sau alte statistici care sa demonstreze ca oamenii considera acea pagina valoroasa. Cu dovada sociala, abonatii nasc noi abonati. Ideea este sa determini vizitatorii sa spuna „daca ei au iubit continutul, cel mai probabil este ca si eu il voi iubi! Hai sa ma abonez!”

4. Foloseste freebies.

   Campaniile de abonare la email incoronate cu succes se folosesc de oferte speciale. Vizitatorii unei pagini nu vor fi de acord sa isi ofere adresa de email, mai putin atunci cand vad ca pretul acestei dezvaluiri este echitabil. Castigul financiar nu este necesar, cu toate ca o oarecare forma de stimulent este mereu binevenita.

   O abordare comuna este oferirea unei carti electronice, videoclipuri sau orice alt continut care pare pretios pentru vizitatori. Cea mai buna modalitate de a determina ce continut trebuie sa oferi este sa intelegi publicul tinta al paginii tale web si ce considera acest public ca ar fi valoros.

   Proprietarii paginilor web ar trebui sa observe imediat rezultatele dupa implementarea acestor 4 sfaturi. Folosirea acestor tehnici va transforma numarul de vizitatori intr-unul mult mai crescut, furnizand oprtunitati de marketing mai mari si obtinerea unui profit imbunatatit.